Sunday, August 8, 2010

PERASAAN SEMAKIN PULIH

Salam...
saat ni aku makin pulih dr kelukaan hati kerana terlalu emosi dan mengikut perasaan. Aku cuba belajar kenal diri sendiri dan cuba menerima ini semua sebagai cubaan aku dalam membina kerjaya dan pergaulan sosial.

Dalam pada aku merasa tertekan Allah tak putus2 memberi kiriman kawan2 yang masih mahu mendekati aku dan menasihati aku.. Alhamdulillah..kini berkat sokongan kengkawan sekeliling mahupun jauh dibenua lain aku makin selesa dan telah cuba mengambil pendekatan peduli la apa orang nak cakap. Apay yang penting aku adalah aku dan aku tak peduli semua cacian dan hinaan serta fitnah orang untuk berjaya.

Kini aku sedang cuba untuk menerima cara memaafkan adalah kunci segala persengketaan. Pedulilah apa orang nak kata selepas ni..aku tak peduli..yang penting aku buat keje sendiri ikhlas lillahita'ala..aku maafkan lah mulut2 jahat yang selama ni tak senang dengan aku. Itu adalah perkara yang mulia disarankan nabi...apakah ada yang lebih baik dari apa yang nabi ajarkan???

Aku harap fasa baru dalam mengharungi orang sekeliling adalah pedulilah cakap2 orang..aku sekali lagi ingin meminjam slogan yang digunakan oleh rakan Facebook: Dzull Rahmat tak mati dek keji, tak hidup dek puji....ini yang buat aku sedar betapa kita sebenarnya tidak kekurangan orang yang suka melihat kita jatuh berbanding ramai yang ingin melihat kita berjaya...

Apa pun aku semakin matang setelah semua ini berlaku kerana ini adalah proses kehidupan yang tidak semua orang akan senang dengan cara kita bekerja dan tidak semua orang suka cara kita bekerja....

Sampai jumpa lagi...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails