Monday, August 16, 2010

BARU TAHU RUPANYA PELUPA SEBAB...

Salam...

Jumpa lagi ye pembaca dan blogger yang singgah baca coretan aku untuk kali ni. Sementara aku dodoikan anak bongsu aku tido td, aku buka la Radio Malaysia Melaka. Sambil dengar lagu yang diputarkan aku pun terus asik mendodoikan manja gadisku tetiba aku terus leka mendengar bila juruhebah yang bertugas meminta pendengar terus melekat kat corong radio.

Baru hari ni aku tau yang manusia akan cepat jadi pelupa bila:

1. Makan epal hijau
alasan : mengandungi kandungan asid yang tinggi

2. Makan bawang besar mentah
alasan: bahan yang menjadi agen pelupa dengan semula jadi

3. Makan kepala ikan, telur ikan
alasan: telur ikan banyak berbiji-biji jadi susah nak kira n payah nak igt

Bab kepala n telur ikan tu aku memang pernah baca. Tapi epal hijau n bawang tu aku baru tahu. Em aku memang suka makan sume2 perkara di atas. Patut la aku ni benak sikit bab belajo dedulu.

Tapi apa pun corak pemakanan ia memang mempengaruhi pertumbuhan fizikal dan mental kita.

Cara yang terbaik amalkan pemakanan seimbang dan makanan yang diajarkan oleh nabi kita. Contohnya madu dan kismis memang baik untuk orang yang sedang belajar.

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails