Thursday, August 5, 2010

CERIA

Salam...

waktu ni aku dah semakin ok..aku belajar sesuaikan diri dengan keadaan. Cuma aku terkilan jek dengan apa yang berlaku. Syukur lah Allah masih bagi aku ruang untuk belajar mengendalikan hidup dan mengharungi cabaran. Jika tidak aku mungkin belum belajar sesuatu dalam hidup.

Kelmarin aku dikejutkan dengan berita yang mengatakan aku tak buat keje dalam erti kata asik mengadap komputer. Tapi hakikat yang orang tak tau aku buat keje untuk penyelaras. Apa yang aku kenal tentang diri aku ialah setiap orang yang beri aku tugas atau arahan akan aku laksanakan sesempurna yang boleh...

Salahkah aku jika aku bertanggungjawab dengan setiap amanah yang aku terima..tapi kita susah nak puaskan semua hati. Adakalanya kita terpaksa mengabaikan pandangan orang lain tentang kita. Itu yang berlaku pada aku..dek kerana terlalu memikirkan kata-kata orang, akhirnya memakan diri aku sendiri.

Aku berasa sakit hati yang keterlaluan aku marah dan mengeluarkan kata-kata kesat walaupun hanya di dalam hati..dan hati aku semakin bertambah titik noda. Semakin aku melayan kemarahan aku semakin lalai dan jauh dari Allah..bermakan syaitan telah berjaya menakluk hati aku untuk 2 hari ni.. Astaghfirullah...

Kini aku cuba mempositifkan diri dan menjadikan perkara yang berlaku sebgai cabaran dan semangat untuk aku buktikan bahawa aku tidak seperti yang diperkatakan..Pedulikan lah kata-kata nista dan fitnah tu..sebab aku dah semakin kuat dan semakin bersemangat..Mujurlah aku ada dua permata hati yang selalu menghiburkan disaat aku dilanda ribut taufan yang mengganas dihati..



p/s : Moral kita jangan terlalu ikut perasaan

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails