Monday, March 28, 2011

PERJALANAN BARU

Salam...

Baru dapat jenguk blog kesayangan aku ni...Hari ni 1st day kat SK Bandar Pontian...xsangka tiap kali aku pindah sekolah aku kena mulakan dari A to Z. Masa kena pindah SMK Seri Pengkalan, kena buka sistem fail. Sekarang ni pun benda yang sama juga aku lalui. Nyata Allah Maha Berkuasa.

Kenapa aku cakap macam ni??? Em rupanya hajat aku nak jadi cikgu ada juga hikamhnya. Masa aku di SKAG1 aku dah g kursus utk Filling System. Bila kena pindah randah ni keje aku jadi mudah rupanya..sebab ilmu yang aku ada aku dapat praktikkan...Bila aku pindah bermakna aku akan ajar kengkawan yang tinggal untuk uruskan tugas yang aku lakukan sebelum ni. So dapat juga aku mencurah ilmu yang sedikit itu kepada yang lain.

Hari ni penat jangan cakap..tapi aku sanggup bersengkang mata utk tulis juga entri yang x seberapa ni. Ye la takut ada pengikut setia aku tertunggu entri terbaru. Tu pun kalo ado..nggggggggeeeeeeee....Aku kena belajar bahasa isyarat tangan sebab budak2nya kategori pekak dan bisu...Tapi paling aku tersentuh, sungguhpun begitu mereka hormat orang tua. Nakal2 tu biasa la...dah namanya bebudak...tp masih lagi ditahap yang orang kata "ala perkara kecik je tu". Muridnya 9 orang je..tapi yang sorang ni baru tahun ni masuk..Jadi xde pengalaman utkbergaul..Budak ni namanya Aliyah..dia pekak dan bisu malah ada autisme juga.

Nasib x gigit tangan aku hari ni..cuma bila dipujuk ok la dia. Nak kawal dia je macam kawal 10 orang sebab dia suka memberontak..koyak kertas latihan, merayau2 paling aku rasa mencabar bila terpaksa peluk dan meriba dia sebab dia suka merayau. Punya lah susah nak suruh dia buat keje...Menangis je dia tapi xde air mata..

Ni la Aliyah
Hm hm hm..aku rasa ni je dulu..lepas ni kalo free aku update lagi ye...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails