Thursday, March 10, 2011

PENYAKIT KEBANYAKAN ORANG MELAYU...

Assalamualaikum...post aku kali ni sebenarnya entri yang tertangguh. Mulanya aku dah lupa pasal entri ni..tapi dek kerana terpandang balik gegambar yang aku snap masa aktiviti tu berlangsung terus aku cecepat tulis entri ni...bukan apa takut lupa lagi...

Kebanyakan orang melayu ni nak kaya cepat ikut jalan mudah tak nak berusaha..ada yang setuju???? tapi aku memang sedih la sebab mereka sanggup berhabis duit semata-mata untuk nak berjudi atau lebih tepat aku nak cakap beli nombor ekor. Mereka ni cuma nak ambil jalan pintas. Tak mahu nak berusaha. Judi itu kan diharamkan..tapi masih ada yang tak ambil peduli...sebab alasan aku tak makan babi, aku tak minum arak...tapi tak sedar ke berjudi tu pun haram kenapa??? banyak mendatangkan keburukan...tak percaya???





Pertama boleh merugikan wang ringgit...itu satu pembaziran manakala pembaziran adalah sifat2 syaitan.

Kedua boleh mnimbulkan perbuatan syirik dan khurafat. Sebabnya nak kena atau menang perjudian cari bomoh, puja kubur.

Ketiga boleh menyebabkan kepincangan dalam kekeluargaan. Asik beli nombor,, duit habis, tanggungjawab tak de...yang jadi mangsa isteri dan anak-anak.

Orang-orang macam ni memang gelap hatinya sebab tak pernah nak sujud pada Allah. Sombong dan sanggup menempah percikan api2 neraka..nauzubillah...minta dijauhkan dari ahli keluarga aku, sahabat handai..dan kaum muslimin n muslimat...

p/s: renung-renunglah...

3 comments:

Anonymous said...

nak kaya cepat apa pun boleh buat...

N@3iL@ AhM@D N@3iR said...

YE BETUL TU

nazilanazir said...

TAPI KENAPA MASIH ADA ORG MELAYU YAKNI ISLAM MASIH SUKA BELI NO. EKOR EK???

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails