Thursday, April 28, 2011

KEK PELANGI...

Salam...

Jumpa lagi dalam ruangan blog aku yang x seberapa ni..kali ni aku perkenalkan Kek Pelangi yang telah ditempah oleh Pn. Noor Huda...Kek ni untuk anak perempuannya yang berusia 2 tahun.

Kek ni sangat complicated..makan masa hampir 5 jam untuk disiapkan..Tapi hasilnya aku puas hati...sebab pelanggan suka...Rupa je warna -warni tapi aku upgrade kan rasa kek ni kepada rasa badam sebab resepi asalnya kek ni hanyalah kek mentega. Itu kata orang dedulu.

Untuk mouse pula aku guna whipping cream or buttercream..bergantung kepada customer...harga kek ni kalau menggunakan krim putar RM 60.00 tapi kalau menggunakan butter lebih mahal iaitu RM 80.00 sebiji. Sebab kek ni oerlu menggunakan butter tanpa garam sebanyak 3 buku or 3 ketul..Seketul je dah RM 10.00 so korang kira la sendiri...


Jom view gambar2 kat bawah...











Rupa dalam kek setelah dipotong.


Ok itu je yang aku nak cerita...lain kali aku story citer lain...sehingga bertemu lagi...
P/s: pesanan penaja, kalau nak tempah sila contact aku di nombor 0193342492...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails