Thursday, April 7, 2011

ERK TELUR AYAM TIRUAN??? BIAR BETIK

Salam...

Erk..terkedu sekojap dengan perkataan telur ayam tiruan...Macam2 boleh buat dengan teknologi dan bahan canggih sekarang...tapi x terpikirkah kita yang ia membahayakan kesihatan orang ramai...

Hari ni aku terbaca la Kosmo Online..terpandang je tajuk dah cukup buat aku terkujat..huhu. mana taknye aku ni kan pengusaha kek dan bahulu..ceeeewah...kalo tersalah beli tak ke naya!!!!

Ni aku petik dari Kosmo Online pg tadi...

Sekali pandang, ia tidak ubah seperti telur ayam gred A namun, ia sebenarnya telur tiruan yang dibuat sepenuhnya daripada ramuan bahan-bahan kimia berbahaya.


Itu pendedahan Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) yang mendakwa telur berkenaan rupa bentuknya tidak ubah seperti telur ayam sebenar dan tidak menolak kemungkinan ia terdapat di pasaran negara ini.

Presidennya, S.M. Mohamed Idris berkata, siasatan awal pihaknya mendapati, kulit telur tiruan itu diperbuat daripada lilin parafin dan kalsium karbonat.

Telur tiruan dibuat daripada kalsium karbonat, kanji, resin, gelatin, tawas dan produk kimia lain

Nak baca lebih lanjut KLIK je kat SINI

View la gambar2 kat bawah ni untuk bahan dan proses membuat telur tiruan yang memang boleh menjadi penyebab utama keracunan makanan...









Zaman sekarang makin dashat...jadi berhati2 la kengkawan...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails