Wednesday, September 15, 2010

SEKOLAH HARAPAN

Salam...

Bertemu lagi...kerajaan negeri Melaka tetap akan membuka sekolah untuk gadis2 yang terlanjur dan mengandung luar nikah. Ada pro n kotra pada pandangan aku. Tapi kita lihat lah dari aspek positif sahaja. Sebab kalo diperdebatkan pun aku rasa masing-masing ada pendapat.

Apa yang bagusnya sekolah ni, ianya diurus dan dikelolakan oleh JAIM sepenuhnya. Jumaat ni bersamaan 18 September 2010 secara rasminya sekolah ini akan beroperasi. Siapa lagi nak membela nasib mereka yang terlanjur ni kalau bukan masyarakat kita sendiri.

Berilah mereka peluang untuk memperbetulkan kesilapan yang pernah mereka lakukan. Jika kita terus mencari kesalahan mereka sampai bila pun aku rasa masalah ni takkan selesai.

Kat sekolah ni mereka akan dibimbing sepenuhnya dan akan dibentuk semula untuk menjadi manusia dan mereka juga akan dilindungi sepenuhnya bukan untuk menutup cemar yang pernah dilakukan tapi untuk membimbing mereka ke jalan yang lebih baik.

Aku sokong sangat cadangan Datuk Sharizat Jalil supaya hukuman gantung bagi kesalahan membuang bayi luar nikah ni. Patutnya tangkap yang jantan tu sama. Tak adil kalo yang perempuan je yang dipersalahkan. Biar depe rasa sesama sebab masa seronok tak ingat tu semua. Tapi bila nak jatuh hukum yang siperempuan malan jek yang nak tanggung semua..mana aci...

sekian..

P/s: jom bincang n komen sikit...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails