Monday, September 6, 2010

MOOD RAYA

Em raya dah nak dekat..kuih ada 3 jenis tu pun adik2 aku yang buat. Aku yang belajar buat kuih kat sekolah pun cuma praktikkan buat bahulu..best..tapi antara kuih tangan mak datin ke buat sendiri lebih berbaloi????

Kalau buat sendiri lebih puas sebab air tangan kita dirasai ramai, tapi kita lebih penat. Kalau beli badan tak penat tapi rasanya puas hati ke tak???

Bagi mereka yang pandai buat biskut dan kek untung la sebab dapat mencari duit tambahan naknya musim2 raya..paling tidak pun jimat belanja sebab buat sendiri. Bagi yang tak pandai atau malas nak buat, belilah yang patut2 je sebab belanja lepas raya adalah lebih mustahak.

Aku cuma ingatkan diri sendiri juga sebab kita ni kalau ada duit ditangan memang tak hengat. Lagipun raya-raya ni orang tak cari kuih atau biskut sebab perut masih 'fresh'. Biasa orang akan cari yang berat macam ketupat, lemang sebab bukan selalu jumpa walaupun sekarang makanan2 tu dah dikomersialkan.

Lagipun hari raya kita sepatutnya berkunjung kerumah saudara mara bukan hanya untuk makan yang penting bermaaf-maafan sebab kita memang selalu sibuk dengan urusan kerja sampai kekadang lupa nak tegur jiran sebelah rumah...

p/s: Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

** Jangan membazir...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails