Wednesday, July 20, 2011

JOM LETAK IKON / IMEJ KAT KOTAK POST FOOTER

Salam...

Lama sungguh aku tak letak entri berbaur tutorial...kali ni aku berkongsi ilmu untuk letak ikon atau imej kat post footer...ala yang cam gini ni...


Kalo korang nak, ikut je step aku ni ek..kredit untuk sifu blogger aku ni sebab sudi berkongsi ilmu dengan aku n yang lain..dan aku pula berkongsi ilmu dengan pembaca yang lain..actually aku dh tukar ikon tu banyak kali ngeh ngeh ngeh...

So, jom start...

Klik Layout > Edit HTML
Klik Download Full Template
Tekan CTRL+F untuk memudahkan anda mencari kod .
Masukkan kod ]]></b:skin> ; kedalam kotak Find dan tekan Enter
Copy dan pastekan kod dibawah, sebelum atau diatas ]]></b:skin> 

.post-footer {
background:url("http://i1091.photobucket.com/albums/i390/nazilanazir/smiley.gif") no-repeat scroll left center transparent;
border:1px solid #FFC0CB;
color:#000000;
font:georgia;
font-size:14px;
font-weight:bold;
margin:0.75em 0;
padding:20px 10px 18px 80px;
text-transform:uppercase;
}

****kalo ikut aku punya template aku letak sebelum kod  ]]></b:skin>

benda ni kena try n error..tp kalo jadi hape2 kat blog korang sori bebanyak ek...sebab aku  buat menjadi korang buat tak menjadi...sebab tu aku pesan awal2 td supaya download dulu template asal korang supaya boleh recover...

Kalau korang nak tukar kaler2 tu pergi je kat link ni HERE. Kalau korang nak guna ikon aku pun tak pe kalau tak pun korang tukar le gambau kegemaran korang tapi pastikan korang upload kat PHOTOBUCKET dulu supaya dapat link URL gambo2 tu ek...

 Siap edit, priview dulu...puas dh hati baru le save k...have a gud try ye...

P/s: kalau ada tutorial lain aku usahakan ye...

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails