Friday, October 8, 2010

SEBAK TETIBA...

Salam...

Kita bertemu lagi dalam ruangan blogger ni...

Aku cuma nak zahirkan perasaan sebak bila tiap kali aku menziarah kaum keluarga atau jiran tetangga yang dapat mengerjakan ibadat haji. Hati aku sebak...paling menjeruk hati bila aku berharap sangat yang aku akan dapat sama seperti mereka untuk beribadat dan menjalani haji di Tanah Suci Allah.

Kalau la aku berkesempatan ke sana..aku nak sangat minta pada Allah ampunkan segala dosa2 aku, ibu ayah aku, suami aku, adik2 aku, mertua aku dan sahabat serta keluarga aku.

Aku nak sangat menghadiahkan mak ayah aku perjalanan pergi dan balik haji kalau aku mampu. Tapi dengan gaji dan kerja aku sekarang tak tahu la bila aku dapat menunaikan impian mak aku yang teringin sangat ke Mekah.

Aku harap sangat Allah murahkan rezeki dan makbulkan niat aku nak hantar mak aku ke sana. Aku memang dah pasang niat 5 tahun usia perkahwinan aku nak ke Mekah buat umrah. Tapi Allah belum buka lagi ruang untuk aku.

Tepat pukul 5 petang tadi jiran aku Mak Cik Zainab dan suaminya Basri telah memulakan langkah untuk menuju ke Tanah Suci Allah. Pemergian mereka berdua diselangi dengan rintisan air mata yang mendoakan agar mereka selamat pergi dan balik serta dapat mengerjakan ibadah haji yang mambrur dan sempurna.

Kat sini aku uploadkan sikit gambar-gambar sepanjang peristiwa petang tadi..




0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails