Thursday, June 16, 2011

CUKUPLAH SEKADAR TELEFON....

Salam...

Lama rupanya aku tak entri pos buat kengkawan dan followers...memang sibuk sekarang. Kek yang ditempah tak putus-putus...itulah namanya rezeki...menjahit pun ada juga tapi terpaksa aku tolah sebab takut tak terjahit...

Apa yang aku nak story hari ni ialah peranan kita sebagai anak...Kekadang aku pun lupa tapi aku tetap ingat mak ayah aku...cuma alam pada kesibukan tu aku pun tewas juga dan selalu terbabas untuk menelefon mereka. Agaknya dengar suara aku je dah cukup buat mereka tersenyum, walaupun di mata tak nampak kelibat aku.

Pada aku zaman serba canggih cam hari ni sepatutnya tak de masalah...Dah la jenguk mereka setahun sekali, tak kan nak telefon pun susah sgt..Tak teringat kah korang pada mereka...???? Aku suka nak mengingatkan kengkawan, kalau masih ada ibu bapa...capai lah telefon tu, dial la nombor telefon mereka dan tanyakan lah pada mereka khabar kesihatan...kalau korang ada terkilan hati ke apa ke dengan ibu bapa buang lah jauh2 perasaan tu sebab takde yang lebih mulia dari menghargai ibu bapa korang...

Aku berceloteh ni bukan je untuk ingatkan korang je..tapi untuk aku juga yang sering lupa dan lalai...sebagai manusia kita tidak lari dari melakukan kesilapan...tapi kita boleh cuba mengurangkan kesilapan...

P/s: semoga mak mertua dan ayah mertua aku cepat sembuh...amin..

0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails