Friday, December 24, 2010

PANDAINYA BALQYSH

Salam...

Lama juga aku tidak post entri terbaru...kali ni aku nak story tentang anakanda kedua aku Nurul Balqysh bt Syaharuddin. Umur dia baru 1 tahun 5 bulan. Tapi apa yang menyebab kan aku nak tulis pasal dia sebab dia dah buat aku rasa terharu semalam. Ingat malam tadi aku nak posting entri terbaru tapi tak sempat.

Em tentu readers sumer tertanya apa yang dia dah buat.???

Semalam aku nak gi kedai depan rumah..beli bihun kering. Si adik ni dengar je aku nak g kedai, dia dah berlari ke dapur. Selalunya dia yang berlari ke pintu. Tetiba je aku nampak dia datang berlari ke arah aku sambil membawa kain tudung. Terus aku peluk anak dara kecil aku sambil nak menitis air mata aku sebab dia tahu aku akan pakai tudung kalau nak keluar rumah even depan rumah sambil jirus pokok bunga.

Dah besar rupanya anak ibu...desis hati aku...

Malam tadi ada juga keletah baru yang aku perasan tentang anak dara kecil aku ni. Sekali lagi dia buat aku terhibur bila dia pujuk abg dia supaya tidak menangis sebab dimarahi aku. Dia cakap kat abg dia " Abam..ngan ngis..." sambil dia lap air mata abangnya. sedih pun ada. Mungkin tak tahu cara nak pujuk abang dia...dia lari ke dapur dan bagitau nenek dia...Nenek dia cakap kat aku dia mengadu abang menangis. Nenek dia tanya kenapa abang nangis...Maka terpantul ayat " Abu aghah..akut"

Tak sangka anak aku dah pandai meluahkan perasaan walau sekecil tu..Tapi aku tak faham kenapa ada juga manusia kejam yang sanggup mendengar bisikan kata syaitan untuk humban anak yang sekecil 9 bulan semata-mata nak melepaskan geram dan kemarahan. Tak terasakah kasih kepada anak itu???

Aku tersentuh setiap kali melihat ada saja kerenah dan keletah baru yang anak-anak aku buat menunjukkan perkembangan mereka membesar. Harapan aku semoga anak-anak aku menjadi anak yang soleh dan solehah...amin...

Aku upload sikit gambar-gambar balqysh....




0 comments:

RADIO KARAT


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

SAPE YANG KOMEN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails